Road trip po Francii

Není nic skvělejšího, než podzimní výletování. Pokud si to navíc střihnete takovou krásnou zemí jako je Francie, stane se z toho nezapomenutelný zážitek.

Začalo to vlastně docela nevinně, jednosměrnou letenkou z Prahy do Bordeaux za 250 Kč. Nakonec se z toho vyklubal jedenáctidenní road trip napříč západním a severním pobřěžím Francie s konečnou zastávkou v Paříži. Odtud jsme ostatně odlétali za pět minut dvanáct – v noci ze 13. na 14. listopadu, kdy došlo k sérii teroristických útoků a my jsme shodou okolností bydleli jen pár bloků od místa, kde k jednomu nich došlo. Když ale opomenu tuhle nepříjemnou skutečnost, hodnotím Francii jako jednu z našich nejvydařenějších cest!

V tomto článku vás provedu den po dni naším francouzským dobrodružstvím, které bude jak jinak než par excellence!

DEN 1.

Do Bordeaux jsme dorazili nad ránem, po krátkém nočním letu z Prahy. Následující 2 dny jsme pak strávili v jednom stylovém kamenném stavení uprostřed vinic poblíž městečka Génissac. Vidíte na první fotce ten bílý domek dole pod vinicí? Tak to je on. Zkrátka a dobře, ubytování přes Airbnb (jak jsme ostatně bydleli po celou dobu tohoto tripu) opět nezklamalo. Největší předností okolí Bordeaux je fakt, že tohle místo není vůbec okoukané. Přitom nabízí tolik zajímavých míst k vidění. První den jsme se rozkoukávali po sousedství Génissacu, degustovali místní vína a sýry, fotili vinice…

DEN 2.

Druhý den jsme už vyrazili prozkoumat samotné Bordeaux. Musím říct, že tohle město je opravdu okouzlující a jeho návštěvu bych každému rozhodně doporučila.

DEN 3.

Nedaleko Bordeaux najdete nejvyšší dunu Evropy. A to bychom nebyli my, kdybychom se ji nevydali prozkoumat. Duna du Pyla je momentálně vysoká 107 metrů a ročně se rozšíří o 5 metrů směrem do vnitrozemí. Skvělé je, že tohle místo není profláknutou turistickou atrakcí. No a jelikož jsme tam vyrazili na začátku listopadu v dopoledních hodinách, nikdo další kromě nás a jednoho běžce tam nebyl.

Odtud jsme se vydali na dlouhou cestu do La Rochelle se zastávkou v Cognacu, odkud pochází jeden slavný druh brandy. Jestli hádáte koňak, hádáte samozřejmě správně. Aby se mohl koňak nazývat koňakem, musí splňovat několik přísných kritérií. Jedním z nich je i to, že musí pocházet právě z okolí městečka Cognac.

Po „koňaku“ následovala krátká zastávka nedaleko města Fouras. Z pevniny lze odtud pozorovat dvě pevnosti v moři. A vsadila bych boty na to, že z té jedné nám mával sám otec Fura (pevnost Boyard).

DEN 4.

Z La Rochelle přes Nantes do Vannes. Na tomhle dni toho vlastně moc zajímavého nebylo. Snad jen krom impozantní katedrály v Nantes a faktu, že jsem ten den měla narozeniny.

DEN 5.

Původně jsme měli v plánu ve Vannes pouze přespat a ráno jet zas o kus dál. Naštěstí jsme měli úžasné hostitele, kteří nám i přes jazykovou bariéru poradili, co všechno je ve městě k vidění. Jsem moc ráda, že jsme se o tuhle krásu neochudili. Ať už to bylo nádherné historické centrum s tradičními domky s hrázděným zdivem, starobylé hradby, tržnice či přístav – stálo to za to!

Po Vannes vedla naše cesta na severní pobřeží Bretaně – na mys Cap Fréhel. Cap Fréhel je údajně nejpůsobivějším mysem v celé Francii. Pravdou je, že skály zvedající se do výšky až 70 metrů nad mořem působí opravdu impozantně.

DEN 6.

Na pořadu 6. dne byl přílivový ostrov Le Mont Saint Michel. Záměrně jsme sem z doporučení našich hostitelů vyrazili už velmi brzy ráno, abychom se vyhnuli davům turistů. Rozdíl výšky mořské hladiny při přílivu a odlivu je cca 15 metrů, takže je buď tahle hora obklopena tekutými písky nebo plave v moři. Od pobřeží voda ustupuje do vzdálenosti neuvěřitelných 10 až 15 kilometrů.

Po Sain Michel jsme se po trase vrátili o kousek nazpět do nedalekého přístavního města Saint Malo. Spisovatel Gustave Flaubert ho označil jako „kamenná koruna na vlnách“ a já můžu jen potvrdit, že tohle místo je opravdovým skvostem! Pláž před hradbami bývá velmi rychle zatopena. Rozdíl přílivu a odlivu může být až 15 metrů.

K večeru jsme dojeli na pláž Omaha v Normandii. Místo, kde toho až tolik zajímavého k vidění není, avšak v souvislosti s historií je tohle místo nabité takovou prazvláštní atmosférou. V jednu chvíli nevíte, jestli být smutný, nebo se radovat. Nedaleko pláže je i americký hřbitov s bílými kříži.

DEN 7.

Sedmý den se zastavujeme v krásném přístavním městečku Le Havre, kde jsem úplně poprvé okusila pravou chuť Francie (čti kastrol plný slávek).

Severní pobřeží Normandie skrývá spoustu skvělých míst. Jednou z nich je i městečko Étretat s krásnou oblázkovou pláží nebo Fécamp s výhledem na skalní útvar křídových útesů. Nebýt těch větrných mlýnů, měla bych pocit, že se tu zastavil čas. O turistu tu nezavadíte a přitom je tu toho tolik k vidění. Nachází se tu i volně přístupný rozsáhlý komplex podzemních bunkrů z druhé světové války, které jsme samozřejmě prozkoumali skrz naskrz.

DEN 8.

Každý den na cestě nám dal poměrně zabrat. Ale s tím už musíte během delšího road tripu tak nějak počítat. Pravdou je, že jen samotný zážitek z věčného přejíždění z místa na místo je něco, co mě na cestování baví snad ze všeho nejvíc. Trochu unavení jsme se tedy vydali na cestu do Remeše omrknout tamní katedrálu Notre Dame. Ano, tady byli korunováni všichni ti francouzští králové.

Den 9.

Poslední cesta vedla přes Épernay, kde jsme v místních sklepích okusili slavného Moëta s Chandonem. To bylo ostatně poprvé a na delší dobu naposled, kdy jsem takovéto luxusní šáňo pila. Z Épernay jsme vyrazili rovnou do Paříže, kde se nám to hned ze začátku trochu zkomplikovalo. Nebudu se tady o tom víc rozepisovat – o našem problému s autopůjčovnou, který naštěstí vyústil ve šťastný konec, se dočtete tady.

DEN 10.

Následovala taková ta klasická procházka po Paříži…

DEN 11.

V Paříži naše cesta končí. Ještě se ale můžete podívat na jedno celkem nepovedený video z téhle cesty, které jsem před časem sestříhala.

Ze stejného soudku...

12 thoughts on “Road trip po Francii

• 29/06/2017 at 13:59
    Permalink

Ty fotky jsou úžasné 🙂 Byla jsem v Paříži a v Étretatu, tam ten výhled byl nezapomenutelný, akorát moře bylo moc studené 😀

• 29/06/2017 at 20:02
      Permalink

Díky 🙂 To víš, tam si člověk nezaplave… Ale jak píšeš, na kochání se výhledem na útesy je tohle místo perfektní 😉

• 09/07/2017 at 12:26
    Permalink

Já vlastně ve Francii nikdy nebyla. Dvakrát jsem jí projížděla do Anglie, přičemž jednou jsme přespávali v penzionu kousek od Callais, ale nikdy jsem se do ní opravdicky nepodívala. Tenhle článek na mě dýchá vším pozitivním, co by se tam dalo vidět, na pobřeží, v Paříži.. Inu, musím se přiznat, že to není lokalita, kam bych se chtěla podívat za každou cenu. Ale kdyby se naskytla příležitost, chytnu ji za pačesy.

Krásné fotky. 🙂 A video (závěr) mě pobavilo. 😀

Měj se fajn a hodně pěkných cestovatelských zážitků přeji! 🙂

• 09/07/2017 at 13:43
      Permalink

Děkuju za milý komentář 🙂 Určitě ji chyť za pašesy, nebudeš litovat… I tobě spoustu krásných zážitků na cestách 😉

• 10/07/2017 at 4:17
    Permalink

čakala som, či sa dostane aj na Paríž 😀 každopádne krásne fotky, a určite aj zážitky. Francúzsko má čo ponúknuť, a Paríž je len malilinký zlomok. A to z tvojho článku naozaj cítiť! ♥